Home
Foto's
Malawi - Zambia - Tanzania 2005
Foto's deze reis
Dag 1
Dag 2
Dag 3
Dag 4
Dag 5
Dag 6
Dag 7
Dag 8
Dag 9

Dag 4

Donderdag 22 september 2005 Wildlife campsite.

Vanmorgen vroeg opgestaan, want we worden al om 06:00 uur voor de eerste gamedrive verwacht. Het ontbijt is weer heerlijk en er gaan genoeg snacks mee om de dag door te komen. We gaan de hele dag gamen en ook nog wandelen. Het wild was in eerste instantie schaars. Wel veel zebra’s en impala’s ook zagen we twee zielige gevallen, eerst een zebra met gebroken poot. Die is een gemakkelijke prooi, en toen ook nog een olifant met een halve slurf. Waarschijnlijk door toe doen van stropers daar hebben ze hier heel veel last van. De olifant is ook ten dode opgeschreven. De game walk was erg leuk en leerzaam. De gidsen zijn net wandelende encyclopedieën. Vraag maar en je krijgt antwoord. Ook gaat er nog een bewaker met geweer mee om het wild op afstand te houden. ‘s Middags hebben we heerlijk gelunched. De ranchers hadden een mooie plek gezocht en het eten was voortreffelijk! Daarna weer een drive met veel olifanten, impala’s en prachtige vogels. Eindelijk een mooie visarend gespot en gefotografeerd. Het werd erg warm en we besloten een siësta te houden bij een poel. Heerlijk relaxed, nog wat geslapen en vogels gespot met de verrekijker. Toen gingen we weer op pad om wild te spotten. Mooie olifanten en giraffen gezien, en ook door ruig gebied gereden. Je kon de leeuwen ruiken, helaas niet gezien. Ton mocht naast de chauffeur mee rijden. Aan het einde van de middag gestopt voor afternoon snacks. Heerlijke hapjes verzorgd door de camp directeur Ben en zijn vrouw. Kleine pizzaatjes, gehakt broodjes en gevulde flapjes en andere onbekende hapjes. Met twee wijntjes erbij is het goddelijk. Tegen het einde van de middag gingen we voor de night-drive in de hoop grote katten te zien. Dat is niet gelukt wel hebben we genetkatten (geen echte katten) en mangoesten gezien en grazende nijlpaarden die in de schemer aan land komen om te grazen. Ook nog wat buffels gespot! Toen op naar het restaurant voor een echte Afrikaanse maaltijd met Msima, rijst, vlees, kip en pompoen smurrie wat je eigenlijk met de handjes moet eten. Toch maar niet gedaan. Niemand wilde naborrelen dus terug naar de campsite. En hier zit ik dan te schrijven met een lekkere cola light. Morgen kunnen we uitslapen 10:00 uur ontbijten en dan verlaten we Luangwa weer.

Op de camping terug aangekomen nog wat te drinken gehaald en de batterijen aan de oplader gelegd ook een flashcard gedumpt in de flashtrax het lijkt te werken.