Home
Foto's deze reis
Vertrek
Dag 1
Dag 2
Dag 3
Dag 4
Dag 5
Dag 6
Dag 7

Dag 1

Donderdag 18 januari 2007 Amsterdam -> Nairobi.

Vroeg opgestaan en de rekening betaalt, daarna uitgebreid buffet ontbijt genomen in het hotel. Met het busje van 07:20 uur naar schiphol. Op het vliegveld de tassen laten sealen, er staat daar ook iemand van Sawadee maar niet voor onze reis. Lopen wat rond en wachten af. Na een tijdje komt die mevrouw van Sawadee weer langs en vertelt ons dat de reisbegeleider er al is en wijst ons hem aan. Het blijkt dat Jane niet meegaat maar hij (Bas). Elektronisch inchecken gaat snel maar de bagage afgeven is nog steeds een drama. We hebben gelukkig nog wat tijd om wat boodschapjes te doen. Op tijd bij de gate het ziet er allemaal goed uit, tot de wachtruimte vol is en we moeten wachten voor de security check. Na een minuut of tien zien we dat er een gate wijziging is. Dus na enig geharrewar naar de andere gate. We zien alles uit het vliegtuig geladen worden en naar het vliegtuig bij de nieuwe gate gebracht worden. Dan komt na enige tijd het bericht op de schermen dat we vertraagd zijn tot 14:30 uur. Het weer is inmiddels ook bar en boos de ene na de andere vlucht vertraagd. Na enige tijd wordt omgeroepen dat we een consumptie bon kunnen halen. Dit gedaan en wat gaan eten. Daar komen we nog andere leden van het reisgezelschap tegen (Henk en Marie). Sil stoort ons met een telefoontje, hierna bezoeken we nog het museum op schiphol. En maar weer wachten.

En het wachten gaat maar door! Weer een uurtje erbij. Zeker meer dan 50% van de vluchten zijn delayed of cancelled. Het is hier een massa wachtenden. Op het vliegveld laten ze drugshonden oefenen. Ze verstoppen een staaf en de honden zoeken bij je tassen. Bij een passagier slaat een hond telken malen aan. Een oudere man. Hij blijkt bepaalde medicijnen in zijn tas te hebben waar de hond op aanslaat. Eigenlijk wel spannend om te zien. En het wachten gaat nog steeds door. Het weer is inmiddels helemaal bar en boos. Verschillende mensen hebben ons al ge-smst. Heel lief allemaal. Voor ons rest wachten.

Dan is het eindelijk zover, we mogen inchecken om 16:30 uur. Volgens Ton zal het nog wel even duren en gelijk dat hij kreeg. Het duurde nog minstens 2 uur voor Take-off. Er werd omgeroepen dat het personeel over hun dienst uren heen zat en niet meer weg wilden. Nou dat gaf boegeroep alom. Toen kwam toch nog de verlossing, we gingen na 6 uur vertraging dan eindelijk op pad.