Home
Foto's
Kenia-Uganda 2007
Foto's deze reis
Dag 18
Dag 19
Dag 20
Dag 21
Dag 22
Dag 23
Dag 24

Dag 19

Maandag 5 februari 2007 naar Lake Bunyoni.

De dag rustig begonnen. We hadden alles al ingepakt. 07:30 ontbijten en dan verlaten we de gorilla’s met pijn in ons hart. Wat een belevenis is dat geweest. De route is zwaar maar erg mooi. We moeten helaas de lange route nemen in verband met regen is de kortere onbegaanbaar voor onze truck. We lunchen langs de kant van de weg in een wei met twee koeien. Een ervan drinkt een hele teil afwaswater weg. Oppassen dus. De reis gaat verder naar de hoogste stad in Uganda “Kibale”. Onderweg lijkt het wel Zwitserland (wordt ook zo genoemd het klein Zwitserland van Uganda). De bevolking is echter niet zo vriendelijk. Aangekomen in Kibale moeten we rennen, de bank sluit om 16:00 uur. Het duurt wel even voordat we aan de beurt zijn. We willen ook nog internetten, dat gaat helaas niet meer. Nog even naar de super en de reis gaat z’n laatste episode in. Over een enge steile weg met afgrond zien we het meer al liggen. We komen aan bij het haventje. Wat een chaos! De bootjes (we gaan er met 2) worden ingeladen. Je moet goed op je spullen letten, maar uiteindelijk is alles ingeladen en vertrekken we voor een tripje van ± 5 minuten naar het eiland (Bushara) over het sprookjesachtige lake Bunyoni. We komen aan bij een klein steigertje. Het is nog een hele klim naar de receptie. We drinken bier en de onderkomens worden verdeeld. Wij krijgen een tent genaamd Bou-Bou. Ton had al de boel opgefokt over de bush douche. Een gieter waar je onder moet douchen. De meiden geloofden hem echter niet, dus toen we bij de tent aankwamen en exact de beschrijving van de bush douche zagen lag Ton helemaal in een deuk. Het was dan ook hilariteit alom tijdens het diner, wat in het restaurant werd gebruikt. De douche werd echter morgenochtend pas gevuld. Het eten viel een beetje tegen. Veel rijst, weinig vlees of vis, maar ach, this is Africa. Weer lekker vroeg naar bed na het naborrelen bij de open haard. Helaas blijven we hier maar 1 nachtje.