Home
Foto's
Kenia-Uganda 2007
Foto's deze reis
Dag 18
Dag 19
Dag 20
Dag 21
Dag 22
Dag 23
Dag 24

Donderdag 8 februari 2007 Lake Mburo -> Kampala.

Bas is ziek. We zijn bang voor malaria. Het is een slecht einde van een mooie reis. We besluiten dan ook zo snel mogelijk naar Kampala door te reizen. Onderweg toch nog even bij een marktje met trommels gestopt. Mark is jarig en Jos had hem een trommel beloofd. In de middag komen we bij het Regency hotel aan. Het is een beetje een chaos. Bas met Suzie naar het ziekenhuis en Ton regelt de kamers. Wat wonderlijk toch lukt. We hebben een mooie kamer met bankstel. Eerst douchen en rusten. Vanavond gaan we uit eten en naar de disco. ’s Middags nog even in de bar en op het balkon gezeten, wat een drukke stad is Kampala. We kijken onze ogen uit. ’s Avonds worden we opgepikt door een taxi busje. We komen aan in een echt Afrikaans restaurant, we worden met een handje ontvangen door de manager. We hebben een eigen kamer. We vieren Marks verjaardag en eten echt Afrikaans. Matoke rijst en andere gerechten. ’s Avonds dansen in de disco. O ja we hebben Suzie en Lelei een T-shirt met Assanti Sana gegeven en hun tip. Ze waren geroerd. De disco was leuk en stipt om 00:00 uur afgelopen. Mooie tijd. Zo konden we nog van een goede nachtrust genieten. En niemand werd al te dronken. Sommigen werden wel wat emotioneel in verband met de laatste avond. Maar dat hoort erbij. Lekker geslapen.

Bas was ’s middags na een bezoek aan het ziekenhuis met medicijnen in bed gekropen (hij was getest op malaria maar dit was nog niet aantoonbaar) en dus niet mee naar het feestje.