Home
Foto's
Malawi - Zambia - Tanzania 2005

Foto's deze reis
Dag 22
Dag 23
Dag 24
Dag 25
Dag 26
Dag 27
Dag 28
Dag 29

Dag 24

Woensdag 12 oktober Kipepeo village.

Na een zeer goede nachtrust gaan we ontbijten en vertrekt Carla met het grootste deel van de groep naar Dar-es-Salaam om te shoppen. Ton blijft achter, op het vliegveld zien we elkaar wel weer. Voor het ontbijt komen we erachter dat we de slaapzakken kwijt zijn, inclusief de fleece vesten. Gelukkig zijn deze afgegeven bij de receptie, dus dat is ook weer in orde. Ton pakt de tassen voor de vliegreis naar Mafia eiland. Dit moet een echt paradijs zijn. Daarna lekker relaxen op het strand onder een rieten parasol. Om 13:00 vertrekken Carolien & Roland en Ton met een busje naar het vliegveld. Alle bagage van de groep is ook in het busje geladen en misschien ook nog van een andere groep we zien wel. We komen in een file terecht voor de ferry als we uitstappen en naar voren lopen blijkt Ine die een ½ uur eerder dan ons vertrokken is ook nog in de rij staat. Eindelijk komt de boel in beweging, helaas wij kunnen met deze tour niet mee, dus maar weer wachten. Ondertussen krijgen we ongeruste SMS berichten met de vraag waar we blijven. Om 15:00 uur komen we bij het vliegveld waar we opgewacht worden door de rest. Er blijkt vol spanning op ons gewacht te worden.

Inchecken gaat makkelijk US$ 6,00 betalen en je naam op een lijst zetten. We gaan met 2 vliegtuigen, 1 voor 13 personen. Carla & Ton, Corien & Eric, en Jeen gaan in het kleine vliegtuig en vertrekken als eerste. Ton wordt naast de piloot gezet, en Carla samen met Corien achterin.

Na een dik half uur landen we na een rustige vlucht op de hobbelige landingsbaan van Mafia eiland. Na een half uurtje land het “grote” vliegtuig en kunnen we vertrekken met 3 landrovers naar de lodge. Onderweg moeten we nog entree betalen voor het marine park 4 maal US$ 10,00 per persoon.

Dan komen we aan bij de lodge, simpel is in onze ogen toch iets anders. We hebben een kamer met uitzicht over een zandstrand.

Wij (Corien, Hanneke, Marianne, Brechje, Siska, Jeen, Wilbert, Erik en Carla) zijn met een taxibusje naar de veerboot gegaan. Het was een drukke bedoening in het busje. Als je dacht dat het vol was had je het mis er kon er altijd nog een bij. We zaten zo opgepropt dat Carla Wilbert moest vastpakken om er niet uit te vallen als de deur open werd gemaakt. Na ongeveer 20 minuten kwamen we aan bij de ferry. We moesten 100 Tanzania Shilling betalen (ongeveer 10 euro cent) en konden gelijk aan boord. Aan de overkant lag Dar-es-Salaam. Naar ons idee en vrij moderne stad voor Afrikaanse begrippen. Na geld te hebben gepind gaat het shoppen beginnen. Eerst naar de hand and Craftsmarkt. Daar komen Afrikaanse kunstenaar samen om hun waar te verkopen. Het valt wat tegen, het is erg klein. Toch nog een mooi beeldje en 2 slacouverts gekocht. Dan wat door de stad over verschillende marktjes gelopen en wat winkeltjes bezocht. De anderen wilde gaan internetten. Na 12:00 uur begon de honger op te spelen. Dus snel naar de Subway (Amerikaanse broodjes zaak), het viel niet tegen. Het was inmiddels tijd om naar het vliegveld te gaan. Dus hup in de taxi, onderweg kwamen bij ieder stoplicht venters hun waar aan bieden. Heel leuk.

Op het vliegveld kwamen we Ine al tegen, zij zou eerder vertrekken. We zagen van de anderen nog geen spoor. Ine werd een beetje nerveus toen de laatste club (Carolien & Roland en Ton) met bagage maar niet kwam opdagen. Ze ging pas weg toen ze het rode busje aan zag komen 10 minuten voor haar vertrek. De vliegreis was fantastisch. In een Chesna en Ton mocht naast de piloot. We waren erg opgewonden allemaal en genoten van de reis. Nu afwachten wat Mafia ons brengt.