Home
Foto's
Malawi - Zambia - Tanzania 2005

Foto's deze reis
Dag 22
Dag 23
Dag 24
Dag 25
Dag 26
Dag 27
Dag 28
Dag 29

Zondag 16 oktober Mafia eiland.

We zijn vroeg wakker, dus we hebben tijd om de tassen vast in te pakken. De tassen zover ingepakt dat de spullen voor de thuisreis en voor vandaag nog beschikbaar zijn en daarna gaan ontbijten.

Na het ontbijt gaan we naar het strand om met een lokale dhow te gaan snorkelen. Als de groep compleet is vertrekken we, Wilbert sluit zich als laatste bij ons aan, ondanks zijn maagklachten en zonnebrand. We maken ons een beetje zorgen want de schipper heeft zijn motor niet bij zich, en we moeten wel op tijd terug zijn. Dus de mensen duidelijk gemaakt dat we om 12:00 uur terug willen zijn. Zeilend gaat het langzaam richting rif. Na 40 minuten zijn we halverwege de reis naar het rif, de kapitein wijst waar we moeten snorkelen. En zowaar een groot stuk koraal midden in de baai op het zand. We zien direct een school met maanvissen gevolgd door allerlei andere vissen.

We zien ook nog een paar lion vissen. Na een minuut of 45 heeft iedereen het wel gezien en is iedereen weer in de boot. De schipper vraagt of we nog iets anders willen zien waarop wij bevestigend antwoorden. De zeilen gaan weer op (het is maar 1 lap) en we varen terug naar de andere kant van de baai. Daar ligt weer een brok koraal kleiner maar dit keer met 3 lion vissen. Als we nog wat rondzwemmen komen we bij een klein stuk koraal dat in een behoorlijk aquarium zou passen met ook nog allerlei kleine vissen in allerlei kleuren eromheen. Het lijkt wel een aquarium.

Nadat iedereen aan boord is zeilen we terug en zijn even voor 12:00 uur terug. Na afgerekend te hebben gaan we aan de bar nog wat drinken in afwachting van onze lunch.

Om 13:00 uur nemen we plaats om te gaan lunchen maar vandaag lukt het allemaal niet zo best. Om 14:00 uur zijn we voorzien maar er zijn er nogal wat die wachten op hun eten. Wat organisatie betreft is deze lodge niet zo goed maar ja.

Om 15:00 uur afrekenen en de bagage naar de receptie en wachten op vervoer naar het vliegveld! We gaan met 7 personen in een landcruiser naar het vliegveldje, daar aangekomen komt na een minuut of 20 de 2de groep met een deel van de bagage. Op dat moment komt ook het kleine vliegtuigje aan. Na ampel overleg gaan er 5 personen met hun bagage  alvast weg naar Dar-es-Salaam. Wat later vertrekt Ine met de lijndienst. Wij moeten nog wat wachten. De reis naar Dar gaat voorspoedig, en we worden bij de internationale terminal afgezet zodat we die transfer niet hoeven te maken.

Ine staat ons op te wachten en brengt ons naar een restaurant waar we een buffet nuttigen, samen met Jeen. Hierna inchecken en wat inkopen doen. We vertrekken stipt op tijd 22:30 lokale tijd naar Amsterdam.