Home

d   7 14 21
v 1 8 15 22
z 2 9 16 23

Maandag 26 mei, Andasibe naar Antsirabe.

Vroeg opgestaan, 06:00 uur, alles ingepakt, ontbijt en in de bus en rijden. Het is vandaag een reisdag, eerst een heel stuk terug richting Tana, en dan naar het zuiden naar Antsirabe. Onderweg diverse malen gestopt om de benen te strekken en inkopen te doen. Eerste in een plaatsje waar het marktdag was. Verschrikkelijk druk en ze verkopen van alles tot koeien poten toe. Daarna bij een paar standjes waar sisal producten verkocht worden, en raffia is de volgende stop. Natuurlijk wordt er gekocht.

We lunchen langs de kant van de weg en we gaan weer verder naar de speelgoed auto verkopers en een groente en fruit stalletje. Om 16:30 uur  zijn we in Antsirabe en instaleren we ons in een hotel. Dit ziet er mooi uit.

Vandaag een lange reisdag, dus eerst nog even over gisteravond. Heel leuk we zagen een prachtige kameleon als eerste hij was bleek geel in het licht van de zaklamp. Het regende en de druppeltjes hadden pareltjes gevormd op zijn lijfje en kopje. Het leek wel zilver zo mooi In Ton’s verhaal lees je dat we best veel hebben gezien. Tot de miniatuur kameleonnetjes aan toe, gewoon weg bizar dat die jongens ze kunnen vinden. Daarna heerlijk gegeten in het restaurant, WEER zebu nu met  4 soorten groenten en gebakken aardappels. Toen snel naar bed, de laatste nacht in Périnet.

Vandaag trekken we door schitterenden landschappen, groene bossen en frisse sawa’s met prachtige uitzichten. We deden het rustig aan met veel koop stopjes. De reisdag begon echter met 3 ongelukken. Gekantelde vrachtwagen, auto tegen pilaar van de brug, en even verder auto op zijn kop. Sommigen werden er wat onrustig van, maar een ongeluk bestaat altijd uit drieën … en die waren er geweest. Laten in de middag kwamen we bij het hotel aan. Arotel is een mooi hotel met ruime kamers met bad, maar voordat we die konden betreden werden we bestormd door Pousse-pousse mannen of we een ritje wilden. Nou eerst maar eens lekker badderen en dan zien we wel. Om 19:00 uur gaan we eten. Nog snel wat was afgeven. Het ziet er hier betrouwbaar uit dus wagen die gok.

Na ons gewassen te hebben zijn we wat gaan drinken in de hotelbar, hier vroegen ze behoorlijke prijzen voor een biertje 5000 Ariary (€ 2.00), daarna gaan eten in restaurant Gaelle. Het eten is heerlijk en de bediening wat chaotisch maar alles komt op zijn pootjes terecht. Als de rekening komt dan schrikken we dit kan toch niet waar zijn 72000 Ariary voor 12 man, dat is 6000 Ariary de man. Maar het is wel waar. Je wordt hier niet arm van eten.